اموزش اچ تی ام ال نسخه 5, از پایه پایه, هر کاری کنین این پایه ترینه!


سلامی دوباره به دوستان خیلی خوبی که مقاله اولم رو لایک کردن توی این مقاله من خواستم به شما دوستان اموزش کد نویسی بدم همونطور که دیدین از پایه پایه هم هست پس به جز دنبال کردن مقاله های بعدیم که ادامه این اموزش هستن جای دیگه ای نرین که گم و گور میشین.



خوب بیاین شروع کنیم:

اول اول اول اول شما باید ببینین که این زبان کد نویسی چیه و به چه دردی میخوره؟؟ خب جواب اینه که اونایی که دوست دارن وب سایت بسازن باید این زبان رو یاد بگیرن خوبی این زبان اینه که تمام مرورگر ها ازش پشتیبانی میکنن مثل گوگل, فایر فاکس, مایکروسافت اج, و ....

یادگیری html گوگولی!!

حتما اگر مقاله قبلیمو خونده بودین میفهمیدین که من عاشق کلمه گوگولی هستم!!

برگردیم سر مسئله من فرض رو بر این میزارم که از این زبان خوشتون اومده. خب از اصول های اصلی اچ تی ام ال میشه به تگ هاش اشاره کرد, این تگ ها هر کدوم یه کاری میکنن مثل <h> یا <p> اصول اچ تی ام ال نویسی هم اینجوریه که باید اول اول بنویسی زبونت چیه و تگ اونو باز کنی!

ما دو نوع تگ داریم: بعضی ها باز و بسته دارن, بعضی ها هم خودشون هم بازن هم بسته مثل این:

  • <image />

این نوع تگ ها نیازی ندارن که بخوان باز یا بسته بشن. حالا میریم سراغ نوشتن.

برای نوشتن و اجرای این کد ها شما نیاز به نوت پد دارین البته برای تازه کارا بهتره که از سایت هایی مثل: jsfiddle.net یا از سایت repl.it استفاده کنین باید بگم که اگر از این سایت ها برای نوشتن استفاده میکنین نمیخواد که تگ زبان تونو بنویسین چون حتما توی سایت زبانتونو تعریف کردین توی سایت اولی شما باید توی باکس html بنویسین توی سایت دومی شما باید بر روی استارت کدینگ بزنین و زبان html رو انتخاب کنین.

اما برای اینکه بخواین بر روی نوت پد ویندوزتون بنویسین باید این کد ها رو اول بزنین:

12
<!DOCTYPE html>
<html>


این برای اول کد هاتون هست فعلا از این بگذریم ما تو اچ تی ام ال تگ های مختلفی داریم مثل نوشتاری ها یا تگ های عکس, ویدیو یا لینک ها که بعدا تو مقاله های دیگه بهتون میگم که این دنیای اچ تی ام ال گوگولیه ما چقدر بزرگه!

الان میخوام بهتون تگ های نوشتاری رو بگم:

تگ های نوشتاری این ها هستند که بعدا بهتون توضیح میدمشون: ( باید بگم که سمت چپشون که تگ بسته میشه من تگ بسته اون ها هم نوشتم تا شما هم بدونید تگ بسته این ها چیه)

اینم یه عکس مخصوص شما


1<h> </h>
1<h1> </h1>
1<h2> </h2>
1.
1.
1.
1<h6> </h6>
1<p> </p>

اینم تگ هایی که براتون نوشتم

خوب اون بالا کلمه اچ رو میبینین این کلمه به معنی هدینگ هست پس اگر جمله ای در بین تگ های باز و بسته اش قرار بگیره اون به صورت هدینگ نشون داده میشه هدینگ 1 و 2 و 3 تا هدینگ 6 میره و به این معنا هست که هرچی عدد بزرگ تر باشه اندازه جمله مون کوچیک تر میشه.

پی هم به معنی پاراگراف هست که سایز بندی مثل هدینگ نداره.

به همین سادگی نصف HTML گوگولیو یاد گرفتین!

Comments